Jak pojede MAD v Třebíči? |
![]() |
Pondělí, 09 Červenec 2012 07:34 |
Jak tedy bude městská doprava vypadat? Především se nic nezmění na tom, že se budou autobusy sjíždět na Karlovo náměstí, kde zůstane přestupní uzel, uvažuje se o přestupním jízdném. Zůstává i nastupování předními dveřmi a cena jízdenky 10 korun, na kartu 7. Pak už ale bude vše jinak. Vzniknou tři páteřní linky a zbývající je budou doplňovat. Páteřní linky 1, 4 a 5 budou mít pevnou trasu a pevně dané intervaly. Doplňkové linky budou označeny čísly 10, 11, 12, 13, 14, 21 a 31. Přestupy na Karlově náměstí mají být respektovány po celý den. Důležitým zlepšením je lepší návaznost na vlakové spoje. Jezdit se v noci bude až do půl dvanácté (i o víkendech), což uvítají občané, ale neradi uvidí taxikáři. Linka 1 bude jezdit mezi poliklinikou Vltavínská, Karlovým náměstím a sídlištěm v Borovině Za Rybníkem, oproti současnému stavu bude rychlejší, nebude zajíždět do málo frekventovaných míst. Linka 4 Pojede od polikliniky Hájek přes hotel Atom až na Kopce a Samešovu, konečná bude na Míčově ulici. Borovinské sídliště s nemocnicí spojí linka 14, ale bude zajíždět až do Starče. Linka 31 spojí město s integrovanými obcemi Pocoucovem, Sokolím, Račerovicemi a Budíkovicemi. Vedoucí odboru dopravy míní, že si lidé na novou organizaci rycle zvyknou. „Nový systém podstatně zlepší dopravní obslužnost ve městě. První půlrok bude zkušební provoz, pak vyhodnotíme a zapracujeme oprávněné připomínky,“ slibuje. Nová organizace dopravy však má i odpůrce. Například bývalý dispečer MaD Rudolf Milota na zastupitelstvu systém tvrdě kritizoval. Ale až praxe ukáže, zda se návrh, zpracovaný brněnskou společností KPM Consult, v praxi osvědčí. František Ryneš |
Aktualizováno Pondělí, 09 Červenec 2012 07:44 |